Jak pisze Dziennik Gazeta Prawna, dokument został właśnie opublikowany przez Komisję Europejską.
Unijne badanie pokazuje przede wszystkim, w jakim stopniu konsumenci z krajów członkowskich UE znają swoje prawa, jak często skarżą się na sklepy internetowe oraz jak wygląda przestrzeganie i egzekwowanie regulacji konsumenckich w e-handlu. W tej ostatniej kategorii sytuacja w rodzimym sektorze wypada najgorzej. Polscy sprzedawcy internetowi wprawdzie poprawili swoją notę w porównaniu do poprzedniej edycji badania z 2014 r. (osiągnęli wynik 60,4 pkt w 100-stopniowej skali), ale wciąż daleko im do europejskiej średniej (75), nie wspominając o czołówce rankingu, w której znalazły się Luksemburg, Wielka Brytania, Francja i Irlandia (wszystkie z wynikiem powyżej 80).
Blisko jedna trzecia polskich konsumentów przyznaje, że w 2016 r. miała do czynienia z nieuczciwymi praktykami handlowymi.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna / Autor: Emilia Świętochowska