Nowelizacja zakłada, że wojewoda od początku 2012 r., na zasadzie porozumienia, będzie mógł nadal powierzać Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego wykonywanie zadań centrum powiadamiania ratunkowego. Wykonywanie zadań przez te podmioty będzie możliwe jedynie do końca 2013 r. i ma dotyczyć terenu, na którym nie funkcjonują: wojewódzkie centrum powiadamiania ratunkowego lub centrum powiadamiania ratunkowego. Proponowane zmiany są konieczne, bo z końcem grudnia 2011 r. wygasa m.in. podstawa prawna do obsługi zgłoszeń alarmowych przez inne podmioty niż centra powiadamiania ratunkowego.
Policja albo straż poprowadzi centrum powiadamiania ratunkowego
Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw, która pozwoli wojewodom na wyznaczanie podmiotu do prowadzenia centrum powiadamiania ratunkowego.