Jak mówi Wiesława Dróżdż z Ministerstwa Finansów, nagrania są ważnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie infolinią. Przyczynią się do podniesienia bezpieczeństwa klientów KIP i podniesienia jakości odpowiedzi konsultantów.
- Będą wykorzystywane jako dodatkowe materiały do szkolenia osób pracujących na infolinii. W trakcie rozmów pojawia się wiele kontrowersyjnych tematów. Zdarza się też, że podatki, a szczególnie ich wysokość, wywołują emocje zarówno u podatników, jak i konsultantów. Dzięki możliwości odtworzenia takiej rozmowy konsultanci będą mogli przeanalizować sposób jej prowadzenia, trafność zadawanych pytań i kompletność udzielanych odpowiedzi. Ponadto najpopularniejsze i najciekawsze tematy rozmów posłużą do opracowywania materiałów informacyjnych dla podatników. Będą one zamieszczane na stronie internetowej Ministerstwa Finansów - mówi Dróżdż.
Według MF, nagrania zagwarantują bezpieczeństwo osobom, które dzwonią do KIP z konkretnym problemem i na podstawie odpowiedzi podejmują dalsze decyzje.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna