– Sprawdzając kalendarium działań ULC, trudno nie nabrać podejrzeń, iż ktoś wpływowy sprzyjał liniom OLT. Zaledwie w pół roku uzyskały dwie trzecie potencjału narodowego przewoźnika, wszystkie ich sprawy były załatwiane w urzędzie błyskawicznie – uważa były minister transportu Jerzy Polaczek.
Plan kontroli, o której zdecydowało kierownictwo NIK, opisuje rzecznik izby Paweł Biedziak: „Sprawdzimy, czy ULC działał rzetelnie i legalnie. Chcemy wyjaśnić, czy OLT Express złożyły wszystkie wymagane prawem dokumenty oraz jak urząd weryfikował zawarte w nich informacje”.
Źródło: Gazetaprawna.pl
NIK sprawdzi, dlaczego karany nadzorował linie OLT Express
Najwyższa Izba Kontroli prześwietli działania Urzędu Lotnictwa Cywilnego wobec linii lotniczych OLT Express, których udziałowcem była spółka Amber Gold. Inspektorów zaciekawił fakt, że Marcin P. nadzorował linie, mimo że prawo zabrania tego osobom karanym.