Jak informuje MPiPS, w projekcie rozporządzenia odstąpiono m.in.:
- od składania harmonogramu wydatków,
- od zobowiązania do udokumentowania i rozliczenia wydatkowania otrzymanych środków w terminie określonym w umowie.
Zamiast tego wprowadzono zobowiązanie do złożenia rozliczenia w formie zestawienia kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy na poszczególne towary i usługi ujęte w specyfikacji.
Rozwiązanie, polegające na możliwości złożenia przez spółdzielnię socjalną scalonego rozliczenia wydatkowanych środków Funduszu Pracy, przygotowanego na podstawie jednostkowych rozliczeń bezrobotnych, usprawnić ma sposób rozliczania przyznanych przez starostę środków Funduszu Pracy.
W projekcie rozporządzenia wprowadza się też przepis upoważniający starostę, przyznającego środki Funduszu Pracy na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, do dokonywania kontroli w siedzibie spółdzielni socjalnej, przez cały okres realizacji umowy o przyznanie środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, w zakresie prawidłowości realizowania umowy.
Ponadto projekt rozporządzenia precyzuje, jakie zaświadczenia, oświadczenia i informacje są niezbędne do przedstawienia przez bezrobotnego, w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis.
Rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 31 lipca 2011 r. Projekt został skierowany do uzgodnień zewnętrznych.
MPiPS porządkuje zasady pomocy dla bezrobotnych na podjęcie działalności gospodarczej
Nowelizacja rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej ma doprecyzować zasady udzielania wsparcia bezrobotnym, zamierzającym podjąć działalność na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych, w zakresie prawidłowego zarządzania, rozliczania, monitorowania i kontroli przyznawanej pomocy oraz zachowania trwałości efektów udzielonego wsparcia finansowego z Funduszu Pracy.