Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", Urząd Komunikacji Elektronicznej dotychczas wszczął trzy postępowania związane z naruszeniem art. 172 prawa telekomunikacyjnego, z czego jedno zakończyło się nałożeniem kary. Wymierzono ją Telekomunikacji dla Domu, przy czym nękanie użytkowników telefonami bez uzyskania ich zgody stanowiło jedynie poboczny wątek sprawy. Główny to pobieranie od konsumentów opłaty wyrównawczej w przypadku wypowiedzenia przez nich umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Kara za to wyniosła ok. 39 tys. zł, a za telefonowanie bez zgody ok. 19 tys. zł. Spółka odwołała się od tej decyzji i sprawa czeka na rozpoznanie przed sądem.
Także w przypadku toczącego się postępowania przeciwko PGT SA naruszenie art. 172 prawa telekomunikacyjnego stanowi dodatkowy element sprawy. Chodzi w niej przede wszystkim o zachowanie przedstawicieli handlowych, którzy mieli sugerować, że dzwonią w imieniu dotychczasowego operatora telefonicznego, i nakłaniać klientów do wypowiedzenia z nim umowy. W tej sprawie śledztwo wszczęła też prokuratura. Ostatnie z prowadzonych przez UKE postępowań dotyczy wspomnianej już spółki Twoja Telekomunikacja. Więcej>>
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna / Autor: Sławomir Wikariak
Mało skarg na uciążliwy telemarketing
Przepisy, które miały ukrócić nękanie konsumentów przez telefon czy e-mail, pozostają martwe. W ciągu dwóch lat wszczęto zaledwie cztery postępowania przeciwko naruszającym je firmom.