Jak przypomina "Rzeczpospolita", punkty pomocy prawnej ruszyły w powiatach w styczniu 2016 r. Raport obejmuje dziewięć miesięcy ich funkcjonowania. W tym okresie punkty udzieliły w sumie 294 879 porad, w tym 106 831 zostało udzielonych w punktach prowadzonych przez organizacje pozarządowe. Porady dotyczyły przede wszystkim prawa cywilnego, spadków i problemów mieszkaniowych.
Aż w 77 proc. przypadków udzielenie porady polegało jedynie na udzieleniu informacji prawnej. W styczniu, a więc w pierwszym miesiącu funkcjonowania biur, z pomocy skorzystało siedmiu ankietowanych, a w listopadzie 12, co stanowiło zaledwie 1,2 proc. objętych badaniem.
– Niestety, blisko 90 proc. Polaków nie odczuwało w 2016 r. potrzeby skorzystania z pomocy prawnej – mówi Tomasz Szymanek. Według niego wynika to m.in. z niskiej świadomości prawnej.
Źródło: Rzeczpospolita / Autor: Renata Krupa-Dąbrowska