Udzielanie informacji telefonicznej to najważniejsze, ale nie jedyne zadanie konsultantów KIP. Przygotowują oni również informacje z zakresu podatków publikowane m.in. w prasie codziennej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a w okresie składania rozliczeń rocznych, w ramach akcji Szybki PIT, służą podatnikom pomocą w składaniu zeznań.
Zdaniem kierownictwa resortu, utworzenie KIP w 2006 r. zostało odebrane bardzo pozytywnie. Już w pierwszym roku działalności biuro otrzymało nagrodę „Złotówka podatnika” przyznaną przez Stowarzyszenie Podatników w Polsce, a w kolejnych latach infolinia KIP była wielokrotnie nagradzana w konkursach Gazety Prawnej oraz Business Centre Club jako instytucja przyjazna podatnikom i przedsiębiorcom. – Wysoką jakość usług świadczonych przez Krajową Informację Podatkową zapewniają najwyższej klasy eksperci, którym w dniu rocznicy utworzenia biur serdecznie dziękuję za zaangażowanie i nieustanne starania o rzetelną informację dla naszych klientów – powiedział wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz, nadzorujący pracę biur KIP.
MF zapowiada, że w najbliższej przyszłości, po pełnym wdrożeniu projektu e-Podatki, planowane jest rozszerzenie wachlarza usług oferowanych przez KIP.
Krajowa Informacja Podatkowa udzieliła 6 mln odpowiedzi
1 lipca mija pięć lat od powstania pierwszego biura Krajowej Informacji Podatkowej ogólnokrajowej infolinii podatkowej. Jak informuje Ministerstwo Finansów, przez ten czas konsultanci udzielili podatnikom 6 mln odpowiedzi.