Decyzję uzależnia się od zbycia działalności Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych w Polsce i Rumunii. Biorąc pod uwagę proponowane środki zaradcze, Komisja doszła do wniosku, że transakcja nie zaszkodziłaby w znaczący sposób skutecznej konkurencji na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ani na znacznej jego części.
Komisarz ds. konkurencji, Neelie Kroes oświadczyła, iż „w związku z zaproponowanymi środkami zaradczymi może z zadowoleniem stwierdzić, że proponowane przejęcie nigdzie w Europie nie wpłynie negatywnie na konkurencję i nie stracą na nim konsumenci”. Kraft jest światowej skali producentem żywności i napojów, prowadzącym działalność w ponad 150 krajach. Cadbury jest światowej skali producentem i sprzedawcą wyrobów czekoladowych i cukierniczych, prowadzącym działalność w ponad 60 krajach. Udział Cadbury w rynku brytyjskim i irlandzkim jest bardzo duży, a obecność marek firmy Kraft na tych rynkach jest nadal nieznaczna. Marki firmy Kraft i Cadbury nie konkurują ponadto ze sobą zbytnio, gdyż brytyjscy i irlandzcy konsumenci od „kontynentalnej” czekolady wolą zdecydowanie tradycyjną brytyjską. Dlatego też jeśli chodzi o rynek brytyjski i irlandzki Komisja nie uważa, aby istniało zagrożenie dla skutecznej konkurencji.
Komisja dostrzegła natomiast problemy w zakresie konkurencji w odniesieniu do polskiego i rumuńskiego rynku wyrobów czekoladowych, gdzie łączny udział w rynku Kraft/Cadbury jest szczególnie wysoki i gdzie ich marki konkurują ze sobą ściśle, szczególnie na rynku tabliczek czekolady. Aby zaradzić tym problemom Kraft zobowiązał się zbyć działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych (sprzedawanych pod marką Wedel) w Polsce oraz działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych w Rumunii. Po zbadaniu rynku pod kątem zaproponowanych zobowiązań Komisja stwierdziła, że rozwiązałyby one wskazane problemy w zakresie konkurencji. W związku z tym Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja ‑ zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach ‑ nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji.
Komisarz ds. konkurencji, Neelie Kroes oświadczyła, iż „w związku z zaproponowanymi środkami zaradczymi może z zadowoleniem stwierdzić, że proponowane przejęcie nigdzie w Europie nie wpłynie negatywnie na konkurencję i nie stracą na nim konsumenci”. Kraft jest światowej skali producentem żywności i napojów, prowadzącym działalność w ponad 150 krajach. Cadbury jest światowej skali producentem i sprzedawcą wyrobów czekoladowych i cukierniczych, prowadzącym działalność w ponad 60 krajach. Udział Cadbury w rynku brytyjskim i irlandzkim jest bardzo duży, a obecność marek firmy Kraft na tych rynkach jest nadal nieznaczna. Marki firmy Kraft i Cadbury nie konkurują ponadto ze sobą zbytnio, gdyż brytyjscy i irlandzcy konsumenci od „kontynentalnej” czekolady wolą zdecydowanie tradycyjną brytyjską. Dlatego też jeśli chodzi o rynek brytyjski i irlandzki Komisja nie uważa, aby istniało zagrożenie dla skutecznej konkurencji.
Komisja dostrzegła natomiast problemy w zakresie konkurencji w odniesieniu do polskiego i rumuńskiego rynku wyrobów czekoladowych, gdzie łączny udział w rynku Kraft/Cadbury jest szczególnie wysoki i gdzie ich marki konkurują ze sobą ściśle, szczególnie na rynku tabliczek czekolady. Aby zaradzić tym problemom Kraft zobowiązał się zbyć działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych (sprzedawanych pod marką Wedel) w Polsce oraz działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych w Rumunii. Po zbadaniu rynku pod kątem zaproponowanych zobowiązań Komisja stwierdziła, że rozwiązałyby one wskazane problemy w zakresie konkurencji. W związku z tym Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja ‑ zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach ‑ nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji.