Możliwość wykorzystania komunikacji marketingowej, promowania usług, w sektorze prawniczym również zainicjowała zmiany, których kierunek wciąż się kształtuje. Jak efektywnie i właściwie promować usługi prawnicze, jak znaleźć miejsce na rynku i zbudować trwałe relacje z klientami?
Prawnicy oferują swoim klientom usługę, nie materialny produkt, który możemy obejrzeć, sprawdzić przed decyzją o zakupie. Klienci kupują wyobrażenie o tym, co możemy im zaoferować. Marketing usług rządzi się swoimi prawami, których zignorowanie prowadzi do nieporozumień, rozczarowania klienta lub wręcz jego utraty.
Każdy materialny wymiar naszej usługi jest bardzo wnikliwie oceniany przez obecnych i potencjalnych klientów. Do głównego pojęcia marketingu (marketing mix) składającego się z czterech podstawowych elementów: produkt (usługa), cena, dystrybucja, promocja, Philip Kotler dodał trzy kolejne, oddające specyfikę marketingu usług: ludzie, procesy,
rzeczowe dowody.
Budowanie trwałych relacji z rynkiem powinno objąć dwa zasadnicze elementy: plan komunikacji – jaka jest nasza przewaga konkurencyjna, jak ją zakomunikować i sposób realizacji planu – konkretne działania wsparte zachowaniami. Komunikacja usług prawniczych powinna w sposób spójny realizować powyższe elementy i jasno określać, jak chcemy być postrzegani.
Prawnicy rozwijając swoje umiejętności menedżerskie nie tylko wzmacniają działalność kancelarii, ale także współtworzą postrzeganie usług prawniczych na rynku.
Artykuł Izabeli Markiewicz ukaże się w majowym numerze miesięcznika "Kancelaria".
Bezpłatne warsztaty dla radców prawnych - "Usługi prawnicze w dobie konkurencji"
Zapraszamy do udziału w jednodniowych warsztatach >>> Wrocław: 13 maja 2010, godz. 10:00 - 14:00, Hotel Mercure, Łódź: 21 maja 2010, godz. 10:00 - 14:00, Hotel Anders
Prelegentki: Edyta Hillesland - coach (certyfikat International Coaching Community, ORSC Fundamentals) i trener, praktyk biznesu, wieloletni menedżer i dyrektor w firmach polskich i zagranicznych, wykładowca w Laboratorium Psychoedukacji oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu, współautorka polskiej naukowej książki o coachingu, oraz Izabela Markiewicz - trener i konsultant z zakresu zarządzania międzykulturowego, komunikacji marketingowej, międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka programów szkoleniowych i artykułów na temat różnic kulturowych w biznesie. Wykładowca Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Dalsze informacje i rejestracja: #remove_this_link