Popularne na świecie rozwiązania technologiczne, pomagające prawnikom m.in. w kontakcie z klientem, pojawiają się także w naszym kraju. Umożliwiają wgląd online w prowadzoną sprawę, dostęp do elektronicznych dokumentów czy szybki szyfrowany kontakt.
- Przykładem innowacyjnego narzędzia kancelarii jest projekt Peerpoint. Pozwala na bardziej elastyczne podejście do czasu pracy prawników. Pomaga też w spełnianiu oczekiwań klientów, gdy zachodzi potrzeba szybkiego zmobilizowania większej liczby specjalistów o odpowiednich kwalifikacjach - mówi Arkadiusz Pędzich, partner zarządzający praktyką w Europie Środkowo-Wschodniej Allen & Overy. Fima ta została zwyciężcą rankingu dotyczącego wprowadzanie innowacji w kancelariach, który organizuje od lat brytyjski „Financial Times".
Więcej:Rzeczpospolita>>>
Wyróżniona w tym rankingu została też kancelaria Bird & Bird, która również ma w Polsce swoje biuro.
Bird & Bird zdobył dwie prestiżowe nagrody oraz dwa wyróżnienia w tegorocznej edycji European Financial Times Innovative Lawyers Awards - tytuł Najbardziej Innowacyjnej Firmy Prawniczej w kategorii Obsługa Klienta oraz indywidualną nagrodę Innowatora Roku.
Zwycięstwo w kategorii Obsługa Klienta zapewniła firmie innowacyjna usługa wirtualnego doradcy, której twórcą jest Howard Rubin, partner z biura w Londynie. Tytuł Innowatora Roku przypadł w udziale Joanne Wheeler, partnerowi z tego samego biura, za jej doradztwo dla firm i instytucji związanych z sektorem telekomunikacji satelitarnej.
Kancelaria zajęła również drugie miejsce w kategorii Strategia Korporacyjna – za naszą aktywność w sektorze nowych technologii i pomoc klientom w przystosowaniu ich biznesu do wymogów transformacji technologicznej.
Bird & Bird uhonorowany został też w kategorii Rozwiązywanie Sporów – za pracę zespołową, która przekonała sąd, że może on ustalać brak naruszenia patentów spoza Wielkiej Brytanii. Jurorzy nagrodzili nas również w kategorii Value Resourcing za pracę dla Departamentu Energii i Zmian Klimatycznych (DECC) przy projekcie wdrożenia inteligentnych liczników u 30 milionów odbiorców w Wielkiej Brytanii.
Maciej Gawroński, partner zarządzający warszawskiego biura Bird & Bird, tak komentuje sukces: Technologia i innowacyjność są strategicznymi kierunkami rozwoju naszej sieci, dlatego cieszymy się, że nasze osiągnięcia w tym obszarze są dostrzegane. Przywiązujemy szczególną wagę do obsługi klienta, w związku z czym zwycięstwo w tej właśnie kategorii jest dla nas szczególnie ważne. Posiadanie w swoim zespole Innowatora Roku potwierdza tylko fakt, że nasza sieć jest otwarta na wszystko, co służy poprawie wyników pracy dla klientów, oraz daje swoim ludziom przestrzeń do innowacji. Zapewniam jednocześnie, że przykłady naszych innowacji wykraczają mocno poza te nagrodzone przez "Financial Times" – dodaje Maciej Gawroński.
Kancelarie oferują klientom nowinki technologiczne
Szyfrowane połączenia, automatyczne powiadomienia o etapie sprawy, dostęp online do dokumentów i raportów to coraz częstsza oferta kancelarii dla ich klientów.