Zamieszkały w Plewiskach J.S. pisze w swojej skardze, że awizo znalazł w skrzynce pocztowej w dniu, w którym przez cały czas przebywał w domu. – Dlaczego więc przesyłka nie została mi doręczona? – pyta.
Po odbiór przesyłki został skierowany do miejscowości Luboń ul. Armii Poznań 38, tj. do sklepu monopolowego i spożywczego sieci „Małpka” . - Sklep ten oddalony jest od miejsca mojego zamieszkania o ok. 15 km i znajduje się nie tylko w innej miejscowości, ale i w innej gminie. Nadto, aby tam dotrzeć trzeba albo dojechać własnym samochodem, albo wynająć taksówkę, bowiem pomiędzy miejscowością Plewiska, a Luboniem brak jest jakiegokolwiek połączenia komunikacji publicznej – pisze J.S. I na dowód załącza do skargi wydruk mapy okolicy.
W konkluzji swojej skargi J.S. stwierdza, że skoro nie może mieć wpływu na wybór przez nadawcę, tj. sąd, który tę przesyłkę nadał, operatora dostaczającego przesyłki, to jednak ma prawo żądać, aby mu wybrany przez ten sąd tzw. operator, tj. InPost-Nowoczesna Poczta z siedzibą w Krakowie doręczał wszelkie przesyłki sądowe zgodnie nie tyle z zasadami, co z przyjętymi założeniami przez Ministerstwo Sprawiedliwości (przy nałożeniu swoim rozstrzygnięciem "przetargowym" obowiązku na każdy sąd w RP, aby nie mógł korzystać z Poczty Polskiej). Domaga się więc, by mógł odbierać awizowane przesyłki sądowe w najbliższym punkcie odbioru - w tym przypadku w sklepie monopolowo-spożywczym "Małpka" w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej.
Czytaj także:
Nowy operator deklaruje gotowość do dostarczania sądowej poczty
Sędziowie obawiają się nowych zasad dostarczania przesyłek sądowych
Adwokatura: ryzykowne zmiany w dostarczaniu przesyłek sądowych