Zgodnie z nowymi przepisami usługodawca, wykonujący zawód regulowany może reklamować swoje usługi, jeżeli rozpowszechniane informacje są zgodne z zasadami etyki. Wprowadzanie ograniczeń w zakresie reklamy, jest dopuszczalne tylko w przypadku, gdy ograniczenia te nie prowadzą do dyskryminacji, są proporcjonalne i uzasadnione nadrzędnym interesem publicznym. Według nowej ustawy, na wniosek klienta usługodawca jest obowiązany udostępnić informacje o prowadzonej działalności związanej bezpośrednio z oferowaną usługą. Co więcej, musi dodatkowo udzielić informacji o spółkach, w których uczestniczy, które są bezpośrednio powiązane ze świadczoną usługą oraz ewentualnym konfliktem interesów. Czy przepis ten istotnie zmieni rynek usług prawniczych? Posłuchaj prawnika-praktyka:
Czy ustawa o usługach zmieni rynek pomocy prawnej?
Sejm uchwalił ustawę o świadczeniu usług na terytorium Polski. W myśl nowej regulacji adwokaci i radcowie prawni mają z góry podać cenę swojej usługi. Jeżeli nie da się określić ceny za usługę na początku współpracy z klientem, prawnik powinien wskazać sposób je obliczenia. Czy to praktyczna zmiana? Zobacz film.