Tak zwana opłata terminalowa pobierana przez PAŻP za nawigację samolotu w polskiej przestrzeni powietrznej może wzrosnąć o 25 proc. Linie lotnicze płaciłyby nie jak teraz 867,88 zł za każdy przelot, ale o 217,96 zł więcej.
W zeszłym roku Urząd Lotnictwa Cywilnego nadzorujący polski rynek lotniczy odrzucił proponowaną przez agencję żeglugową podwyżkę opłaty o 108,98 zł. PAŻP pozwała ULC do sądu. Po roku od złożeniu pozwu wojewódzki sąd administracyjny 17 grudnia wreszcie rozstrzygnie, kto miał rację.
Jeżeli werdykt będzie po myśli PAŻP, agencja będzie mogła wprowadzić ubiegłoroczną podwyżkę, ale też niemal na 100 proc. uzyska zgodę ULC na kolejną, w takiej samej kwocie w 2011 r., o którą wnioskowała niedawno.
Źródło: Gazeta Prawna