Jak informują organizatorzy, celem konferencji jest refleksja nad obowiązującym zakazem reklamy wiążącym adwokatów, jako przedstawicieli zawodu zaufania publicznego, wobec dynamicznie zmieniających się warunków jego wykonywania zawodu.
Swój udział w wydarzeniu potwierdzili adwokaci, medioznawcy, socjolodzy, językoznawcy oraz dziennikarze. W ramach konferencji zostanie przedstawiony materiał zawierający przykłady naruszeń zasad kodeksu etyki adwokackiej lub praktyk, które budzą zastrzeżenia i kontrowersje w środowisku. Odbędzie się także prezentacja referatu na temat działalności rzeczników dyscyplinarnych i sądów dyscyplinarnych w zakresie zakazu reklamy. Prelegenci omówią także wybrane zagadnienia dotyczące reklamy adwokackiej w krajach UE.Konferencja zakończy się przeprowadzeniem sondażu oraz próbą opracowania uchwały do Krajowego Zjazdu Adwokatury.
Organizatorem spotkania jest Komisja Etyki przy Naczelnej Radzie Adwokackiej oraz Okręgowa Rada Adwokacka w Łodzi. Więcej>>>
Adwokaci będą dyskutować o zmianach w reklamie
Czy rynek zmusi adwokatów do reklamy? Odpowiedź na to pytanie będą próbowali znaleźć uczestnicy konferencji, która odbędzie się w dniach 4-5 października 2013 r. w Łodzi.