Wykładowca Piotr Welenc wyjaśni istotę compliance, jego rolę w poprawie jakości zarządzania i poziomu bezpieczeństwa w instytucjach finansowych oraz na usprawnieniu nadzoru nad obszarem compliance. Szkolenie odbędzie się w Warszawie 9 września 2016 r. W programie szkolenia:
- 1. Definicja / cele / funkcje zgodności, ryzyko zgodności, przedmiot norm zgodności
- 2. Podstawy prawne compliance;
- 3. Funkcja compliance
- 4. Metodyka tworzenia compliance w organizacji;
- 5. Compliance dla procesu zakupów
- 6. Czynności dozwolone
- 7. Czynności zabronione
- 8. Czynności raportowane jako non-compliance
- 9. Obszary zgodności i ryzyko w obszarach zgodności;
- - identyfikacja, szacowanie i monitoring ryzyka braku zgodności;
- - kontrole compliance;
- - narzędzia compliance.
- 10. Obszary zgodności i ryzyko obszarach zgodności (w świetle polityki compliance).
- 11. Konsekwencje łamania zgodności ze standardami
- - podstawowe zasady zgodności: Kodeks Etyki, zasady postępowania, zasady dobrej praktyki, podręcznik zgodności z normami (Compliance Code),
- 12. Konflikt interesów
- 13. Zasady antykorupcyjne
- 14. Postepowania wyjaśniające - techniki, metody,
- 15. Bezpieczeństwo informacyjne (chińskie mury):
- - ryzyko związane z brakiem odpowiedniej ochrony informacji,
- - przykłady niewłaściwych zachowań - wykazujące brak należytej staranności na temat bezpieczeństwa informacji i możliwe negatywne konsekwencje.
- 16. Ochrona danych osobowych
- 17. Incydenty Compliance
- - zasada zgodności raportowania incydentów-compliance incydentów rozdzielczości, uzasadnień o obowiązkowym raporcie zgodności;
- - zasady i procedury dotyczące zgłaszania i rozpatrywania reklamacji i skarg - obowiązki pracownicze, które są skierowane do reklamacji / skargi.
- 18. Informatorzy - zasady
- - rola kadry kierowniczej w celu zapewnienia zgodności z przestrzeganiem norm w bieżącej działalności podległych jednostek:
- - nadzorowanie obowiązków ochrony informacji.
- 19. Obowiązki kierownictwa zgłaszania incydentów związanych z przestrzeganiem.
- 20. Organizacja procesów compliance w instytucji;
- 21. Współpraca compliance z komórkami: prawną, ryzyka, audytu wewnętrznego