Zmiany organizacyjne w urzędach i izbach skarbowych oraz rozwój technologiczny wymagają usprawnienia przepływu i dostępności do informacji o pełnomocnictwach zgłaszanych przez podmioty. W obecnym stanie funkcjonuje rozwiązanie, w oparciu o które każdy urząd skarbowy gromadzi pełnomocnictwa złożone przez podmioty objęte właściwością danego naczelnika urzędu skarbowego. Pełnomocnictwa te odzwierciedlane są w różny sposób uzależniony od uwarunkowań organizacyjnych danego urzędu skarbowego.
Wyznaczenie jednego urzędu skarbowego pozwoli na stosowanie jednolitego rozwiązania w zakresie prowadzenia rejestru pełnomocnictw. Dodatkowym argumentem do wyznaczenia organu podległego ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych do prowadzenia Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych są uwarunkowania techniczne aplikacji w przypadku konieczności dokonania odnotowywania pełnomocnika. Wymaga to odpowiednich uprawnień, które przyznawane są na poziome rejestratorów danych w urzędzie skarbowym.
Rozporządzenie ministra finansów z 9 czerwca 2016 r. w sprawie upoważnienia organu podatkowego do wykonywania zadań w zakresie prowadzenia Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych (Dz. U. poz. 854) wejdzie w życie 1 lipca 2016 r.
Dowiedz się więcej z książki | |
Nowelizacja ordynacji podatkowej
|