Spółka wniosła w niej o potwierdzenie, że w przypadku wystawienia kolejnej faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru do skorygowanej wcześniej z tytułu udzielenia rabatu faktury sprzedaży, na kolejnej korekcie musi być wskazany numer i data wystawienia faktury pierwotnej oraz muszą zostać uwzględnione skorygowane już wcześniej dane (udzielony rabat), gdyż ostatnia faktura korygująca odzwierciedla aktualny stan i cenę towaru.
Organ potwierdził stanowisko spółki, której zdaniem, podstawą do wystawienia faktury korygującej do faktury sprzedaży jest zarówno udzielenie rabatu potransakcyjnego jak i zwrot towarów. Spółka opierając się na art. 106j ust. 2 ustawy o VAT uważa, że w przypadku zwrotu towarów po udzieleniu rabatu udokumentowanego fakturą korygującą w treści wystawionej faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru należy odwołać się do faktury pierwotnej. Spółka stoi na stanowisku, że kolejna faktura korygująca powinna odnosić się w treści do faktury pierwotnej, a nie poprzedzającej ją faktury korygującej.
Zatem spółka wystawiając kolejną fakturę korygującą, dokumentującą zwrot towaru powinna powoływać się w treści na pierwotną fakturę sprzedaży, a nie na poprzednią fakturę korygującą, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez uprzednio wystawioną korektę. Faktury korygujące wystawia się bowiem w celu udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 4 sierpnia 2014 r., ITPP3/443-234/14/MD
Omówienie pochodzi z programu Vademecum Głównego Księgowego