Dzięki obecności w mediach – prasie, radiu, internecie czy telewizji, można skutecznie budować wizerunek fachowca w danej dziedzinie i wzmacniać prestiż kancelarii. Ta forma marketingu może być realizowana nawet przez jednoosobowe kancelarie podatkowe. Tajemnicą powodzenia jest pomysł na to, w jaki sposób doradca/kancelaria ma być prezentowana, ustalenie tematów, w zakresie których będzie się wypowiadać i stała, konsekwentna współpraca z mediami.
Zapewne wiele osób uważa, że pojawienie się w prasie, radiu, czy telewizji jest dla przeciętnego człowieka nieosiągalne. Tymczasem media żyją z informacji, które dziennikarze zdobywają na własną rękę, ale równie często dostarczane są przez osoby spoza redakcji. Co więcej, media bardzo cenią sobie profesjonalne źródła informacji materiałów i chętnie utrzymują z nimi kontakty.
Najprostszym sposobem na to, aby zaistnieć w mediach, jest stworzenie listy tematów, w których jesteśmy specjalistami, najlepiej opartych na praktyce lub dogłębnie przeanalizowanych i zaproponowanie redakcji tekstu lub wypowiedzi eksperckiej (jednorazowej lub cyklu). Wybierając najodpowiedniejsze medium warto zapoznać się z wynikami badań przeprowadzonych przez Instytut Monitorowania Mediów. Ogłaszany co roku (od 2003 r.) raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach. Pozycja w tym rankingu świadczy o wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym poziom jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności.
W raporcie za 2012 r. można znaleźć informacje o mediach ogólnopolskich, ale także regionalnych. Rozpoczynając działania z zakresu media relations warto wziąć pod uwagę – zwłaszcza na początek – dane dotyczące mediów swoim regionie. Więcej zestawień można znaleźć na stronie IMM.