Chcąc zwiększyć widoczność kancelarii w przestrzeni publicznej, pozyskać nowych klientów lub poinformować o nowej ofercie mamy do dyspozycji szereg instrumentów marketingowych. Choć w ostatnim czasie niemal wyłącznie mówi i pisze się o promocji on-line, to tradycyjne metody wciąż się sprawdzają i warto z nich korzystać. Nic nie stoi na przeszkodzie, by kancelaria podatkowa lub biuro rachunkowe miało nowoczesną, responsywną stronę internetową, profil na Facebooku i prowadziła ekspercki blog, a jednocześnie umieszczała banery informacyjne w atrakcyjnych lokalizacjach czy publikowała materiały eksperckie w prasie lokalnej.
Najważniejsze jest to, by działać jednocześnie na kilku polach, bo w ten sposób stwarza się potencjalnym klientom okazję do uzyskania informacji na nasz temat. Wiele osób szuka biura lub kancelarii dopiero wtedy, gdy ma problem z podatkami (otrzymuje spadek, rozlicza podatki z pracy za granicą itp.) albo zakłada firmę. Bycie widocznym powoduje, że taka osoba w momencie, kiedy potrzebuje fachowego wsparcia już wie do kogo może się zwrócić. Podobnie działają artykuły i wypowiedzi w mediach, obecność na targach, sponsoring itd.
Nie wszystkie instrumenty marketingowe będą tak samo skuteczne dla różnych kancelarii i biur. Najlepiej stworzyć plan (strategię) promocji i wypróbować te narzędzia, na które możemy sobie pozwolić biorąc pod uwagę nakłady finansowe, czas, który trzeba na nie poświęcić, a przede wszystkim cele, jakie chcemy osiągnąć. Bez planu działania będą chaotyczne i nieskuteczne, warto poświęcić czas na przemyślenie tego co chcemy osiągnąć, dokonanie analizy sytuacji wyjściowej i precyzyjne określenie celu. Stosując metodę prób i błędów, ale mając plan, ewentualne wpadki będą mniej bolesne.
Drugi warunek skutecznej promocji do wytrwałość i cierpliwość. Niestety, na efekty trzeba nieraz poczekać miesiącami, dlatego najczęściej popełnianym przez małe firmy błędem jest rezygnacja z działań promocyjnych wynikająca właśnie ze zniechęcenia brakiem widocznych rezultatów. Podobnie jest kiedy promocja jest realizowana z doskoku – nawet jeśli przeznaczymy na nią duże pieniądze, ale będzie realizowana w formie jednorazowych akcji (np. kilkudniowa kampania reklamowa w radiu), nie przyniesie oczekiwanych efektów.