Badania ARC Rynek i Opinia zostały przeprowadzone wśród firm z różnych branż, z tym finansowej. Są interesujące również dla kancelarii podatkowych, ponieważ wskazują, które instrumenty marketingowe są najchętniej wykorzystywane przez firmy z sektora MSP. Z ankiet wynika, że z różnych form reklamy korzystają też najmniejsze pomioty, czyli takie które zatrudniają od 1 do 9 pracowników (66 proc. badanych) i firmy jednoosobowe (53 proc. ankietowanych).

Wskazywano także na promocję podczas bezpośredniego kontaktu z klientem, przez marketing szeptany, media społecznościowe, podczas eventów (różnego rodzaju wydarzeń), konferencji, dzięki gadżetom firmowym i wizytówkom w książkach teleadresowych*. Wyniki tych badań potwierdzają rosnące znaczenie internetu w komunikacji i promocji, ale pokazują też, że tradycyjne formy promocji, takie jak reklama w prasie czy rozdawanie ulotek nadal cieszą się powodzeniem.

Właściciele kancelarii podatkowych mogą korzystać ze wszystkich instrumentów marketingowych pod warunkiem przestrzegania zasad etyki zawodowej. Z uwagi na charakter profesji (zawód zaufania publicznego), bardziej odpowiednie i skuteczniejsze od tradycyjnej reklamy są działania budujące wizerunek i markę kancelarii oraz oraz wspierające dobre relacje i poprawiające poziom obsługi obecnych klientów. Reklama jest wykorzystywana przede wszystkim po to, by przyciągnąć uwagę potencjalnych zleceniodawców. Taka rola reklamy wynika z faktu, że w przypadku usług profesjonalnych, do których należy doradztwo podatkowe, bardzo istotna jest widoczność i rozpoznawalność. Potencjalny klient musi mieć dostęp do informacji o ofercie kancelarii lub biura, aby w razie potrzeby w łatwy sposób mógł do niej dotrzeć.

*Źródło: badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl przeprowadzone w dniach 15-27 kwietnia oraz 5-8 maja 2015 r. wśród mikro, małych i średnich firm.

Dowiedz się więcej z książki
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł