Na wstępie warto zaznaczyć, że udział w targach to znaczny wysiłek organizacyjny i finansowy. Najwięcej czasu i pieniędzy pochłaniają przygotowania, szczególnie wtedy, gdy firma nie dysponuje materiałami promocyjnymi.
Ale zacznijmy od początku: pierwszy krok to wybór terminu, w którym chcemy się zaprezentować i targów, na których możemy spotkać naszych potencjalnych klientów. Szczyt sezonu wystawienniczego to okres jesienny, a później miesiące przedwakacyjne. Oferta targowa jest bardzo bogata – w większości dużych miast są organizowane wydarzenia adresowane do przedsiębiorców. Dobrym wyborem są targi skupiające wystawców oferujących usług dla biznesu (outsourcingowe). Zarówno kancelarie podatkowe jak i biura rachunkowe znakomicie wpisują się w tego rodzaju wydarzenie. Informacje o targach są dostępne w Internecie na specjalnie dedykowanych stronach internetowych. Warto upewnić się, jaka jest grupa docelowa tego wydarzenia i jakie branże będą reprezentowane.
Nie można decydować się na udział w targach w ostatniej chwili – na przygotowania trzeba zarezerwować kilka tygodni. W przeciwnym razie czas i pieniądze zainwestowane w tę formę promocji pójdą na marne. Pierwszy krok to wysłanie formularza zgłoszeniowego. Deklarujemy w nim, z jakiej formy udziału w targach chcemy skorzystać: ustawić stoisko firmowe, zamieścić reklamę w katalogu targowym, zlecić rozdawanie ulotek hostessom, wygłosić prelekcję itp. Widoczność firmy zwiększy specjalny status – sponsora, partnera targów czy eksperta.
Tworząc plan przygotowań do targów oraz budżet trzeba wziąć pod uwagę wysokość opłaty rejestracyjnej, koszty związane z ewentualnym dojazdem, przewiezieniem materiałów i zakwaterowaniem, a także wytworzeniem materiałów promocyjnych: roll-upów, ulotek, folderów, gadżetów firmowych itp.
Aby zwiększyć zainteresowanie udziałem firmy w targach warto poinformować o nim na stronie internetowej i profilach w mediach społecznościowych. Można też rozesłać zaproszenia mailem. W przeddzień wydarzenia koniecznie trzeba sprawdzić, czy wszystkie ustalenia z organizatorem są zrealizowane: stoisko jest ustawione i wyposażone zgodnie z umową, w katalogu znajduje się nasza reklama, ulotki dotarły na czas itp.
Aby udział w targach przyniósł oczekiwane korzyści dla firmy po ich zakończeniu należy dokonać podsumowania i zapisać co można było zrobić lepiej, a także skontaktować się z firmami, które wykazały zainteresowanie współpracą odwiedzając nasze stoisko.
Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz