Najważniejszą rolą hasła reklamowego jest odróżnienie kancelarii od konkurencji poprzez wskazanie jej szczególnych cech, wartości które wyznaje i korzyści, jakie niesie dla klienta nawiązanie z nią współpracy. Stworzenie dobrego sloganu to bardzo trudne zadanie. Niełatwo jest w zaledwie kilku słowach ująć unikatowy charakter firmy, a przy tym wykazać się oryginalnością, odróżniając je od haseł wymyślonych wcześniej i stosowanych przez konkurencję.
Zdarza się, że projektując reklamę lub folder na siłę staramy się stworzyć hasło reklamowe, bo uważamy, że obok logotypu, nazwy i oferty jest koniecznym elementem przekazu promocyjnego. Tymczasem lepiej zrezygnować ze sloganu, jeśli ma być jedynie pustym, banalnym stwierdzeniem, np. „cechuje nas profesjonalizm” albo wielokrotnie powtarzaną (w wielu branżach) formułą, np. „sprawdzony partner w biznesie”. W przypadku usług profesjonalnych slogan nie może być zbyt swobodny albo kontrowersyjny. Ze względu na charakter zawodu konieczny jest umiar i wyczucie. Z uwagi na to, że klienci kancelarii podatkowych oczekują godnego zaufania specjalisty, prowokacja lub przesada na pewno nie byłyby na miejscu.
Hasło reklamowe powinno charakteryzować firmę, wyrażać jej specyfikę. Powinno przyciągać uwagę klienta, ale równie ważne jest, aby nie było zbyt długie lub skomplikowane, bo wówczas nie zostanie zapamiętane. Stanowi ważne narzędzie kształtowania wizerunku – określa sposób, w jaki kancelaria lub biuro ma być odbierane przez otoczenie. Może i powinno - być wykorzystywane w każdej formie komunikacji wychodzącej z firmy – od wizytówki, przez ogłoszenia reklamowe, po stronę internetową.
Warto pamiętać, że slogan to również pewnego rodzaju obietnica składana klientowi w procesie informowania go o firmie i jej ofercie. Z tego względu lepiej unikać zapewnień na wyrost, z których nie będziemy w stanie się wywiązać.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|