Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011, Nr 68, poz. 360) określają, że podatnik dokonujący nabycia towarów lub usług będzie przedstawiał drugiej stronie umowy oryginał i kopię faktury do jej akceptacji w formie podpisu.
Kwestię akceptacji faktur reguluje § 6 ust. 2 pkt 2b rozporządzenia. Przepis ten wskazuje, że nabywca zobowiązany jest przedstawić sprzedającemu oryginał i kopię faktury „do jej akceptacji w formie podpisu”. Jednakże nie zastrzegł, że podpis ten ma być złożony wyłącznie odręcznie przez wpisanie imienia i nazwiska bądź parafki. W związku z tym, należy dopuścić możliwość akceptacji faktury złożonej w formie elektronicznej. Celem tego przepisu jest zaakceptowanie treści faktury przez sprzedającego a wystawionej przez nabywcę towarów i usług.
Jeżeli pełnomocnik sprzedawcy będzie dokonywał akceptacji faktury po uprzednim zalogowaniu się do systemu oraz podaniu indywidualnego, osobistego hasła (akceptacja zostanie uwidoczniona na fakturze poprzez wpisanie imienia i nazwiska osoby do tego upoważnione), to w przypadku, gdy przyjęty system zapewnia integralność oraz poprawność złożonych w ten sposób podpisów, akceptacja faktury będzie zgodna z § 6 ust. 2 pkt 2b rozporządzenia i taka faktura będzie prawidłowym dokumentem w rozumieniu przepisów ustawy o VAT do przyjęcia w rozliczeniach spółki.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 5 kwietnia 2012 r., IPTPP4/443-8/12-5/OS