Nie posiadając żadnej wiedzy na temat promocji usług profesjonalnych można łatwo dowiedzieć się, czy kancelaria jest dostrzegana przez klientów i jak jest przez nich oceniana. W tym celu trzeba zadać sobie pytanie, w jaki sposób można dotrzeć do kancelarii – czy jest to łatwe, czy informacje na temat jej działalności są dostępne w internecie, w wyszukiwarkach, w prasie lokalnej. Czy łatwo znaleźć biuro, zaparkować samochód i dostać się do właściwego pomieszczenia kancelarii? Jakie jest pierwsze wrażenie po wejściu do biura kancelarii? Czy klient czuje się komfortowo – ma gdzie wygodnie usiąść czekając na spotkanie z pracownikiem kancelarii? Jak zachowują się pracownicy – czy są życzliwi i pomocni? W jakim czasie są odbierane są telefony i maile?
Najskuteczniejszym i najbardziej popularnym sposobem na zdobycie nowych zleceń są rekomendacje. Dlatego istotne jest, czy potencjalny klient ma możliwość zetknięcia się z pozytywną oceną kancelarii? Co mówią dotychczasowi klienci – czy są zadowoleni z obsługi na tyle, by polecić usługi kancelarii innym osobom?
Na rynku działa w tej chwili ponad 8 tysięcy doradców podatkowych. Ponadto klienci mogą skorzystać z usług kilkudziesięciu tysięcy biur rachunkowych. W związku z planami deregulacyjnymi rządu trzeba liczyć się z tym, że konkurencja na rynku usług podatkowych i księgowych wzrośnie. Dlatego należy zastanowić się, w jaki sposób nasza kancelaria podatkowa może wyróżnić się spośród innych podmiotów świadczących podobne usługi, jak zakomunikować otoczeniu, że warto skorzystać właśnie z jej usług.
Stosowanie planu marketingowego w kancelarii należy zacząć od określenia sytuacji wyjściowej i uświadomienia sobie różnicy pomiędzy tym jak jesteśmy odbierani przez otoczenia, a tym jak chcielibyśmy być postrzegani. Następnie należy zaplanować działania, dobrać odpowiednie instrumenty marketingowe i zastosować je. Ostatnim etapem jest badanie i analiza wyników podjętych działań.
Poleca szkolenie pt: Akademia Sprzedaży dla Doradców Podatkowych. Więcej informacji >>