Związek Nauczycielstwa Polskiego opublikował wyniki monitoringu uchwał jednostek samorządu terytorialnego w zakresie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli psychologów, pedagogów, logopedów i doradców zawodowych.
Analiza treści uchwał wskazuje, że dla wielu jst różnego szczebla jedynym sposobem zwiększenia wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest zwiększenie w ramach obecnego wynagrodzenia tygodniowego obowiązkowego czasu pracy zatrudnionych nauczycieli psychologów, pedagogów, logopedów i doradców zawodowych.
Według autorów raportu gminy nie zwiększają zatrudnienia, aby lepiej organizować pomoc psychologiczno–pedagogiczną uczniów, dokonują tego kosztem znacznego zwiększenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć zatrudnionych nauczycieli, psychologów, pedagogów, logopedów i doradców zawodowych. Wiele z wymienionych jst zwiększyło tygodniowy obowiązkowy wymiar z 20 godzin do 30, 33, 35, 38, a nawet 40 godzin.
Wyniki monitoringu – TUTAJ.
ZNP: pomoc psychologiczno-pedagogiczna kosztem dłuższej pracy
Praca z uczniami wymagającymi specjalnego wsparcia pedagogicznego realizowana jest głównie poprzez zwiększanie tygodniowego wymiaru pracy nauczycieli, psychologów, pedagogów i innych specjalistów - stwierdza w najnowwszym raporcie Związek Nauczyciestwa Polskiego.