Co za dużo, to niezdrowo
Opinie dyrektorów i nauczycieli zamieszczono w raporcie "Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły", przygotowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Wynika z niego, że w szkołach, gdzie ewaluacji poddawanych jest zbyt dużo zagadnień u nauczycieli widać zniechęcenie i słabnące zaangażowanie.
"Frustrację badanych zwiększa także realizacja działań związanych z ewaluacją, które uznają za trudne, wykraczające poza zakres ich kompetencji (np. konstruowanie narzędzi badawczych i wspomniane poczucie niepewności co do poprawności materiałów)." - czytamy w raporcie.
Zmęczenie można zauważyć również u uczniów i ich rodziców - z niewielkim entuzjazmem podchodzą oni do wypełniania kolejnych ankiet.
Dyrektorzy: ewaluacja pozwala spojrzeć na szkołę z innej perspektywy>>
Nauczyciele niechętni ewaluacji - jest zbyt nieprzewidywalna>>
Zapraszamy na Kongres Edukacja i Rozwój, którego tematem będzie m.in."Rozwój szkoły jako organizacji oraz rozwój nauczyciela">>