W sektorze publicznym nagroda trafiła do Urzędu Miasta Szczecin, za projekt portalu edukacyjnego dla całego miasta www.pe.szczecin.pl. Jest to rozbudowany, wielomodułowy serwis, który integruje w jednym miejscu systemy do zarządzania oświatą, informacje na temat działalności szkół oraz wydarzeń, jakie są przez nie organizowane. Dla urzędu miasta to narzędzie zarządcze pozwalające kontrolować działalność szkół. Dla rodzica to wygodna opcja na zapisanie dzieci do szkół, a także kontrolę nad ich postępami w nauce. Dla uczniów to miejsce, gdzie znajdą informacje o ciekawych wydarzeniach, konkursach, zajęciach oraz lekcjach.
Jednym z elementów portalu są systemy do Zarządzania Oświatą linii Progman : iSekretariat, iDziennik, iPlan, iAnalizator. Największym sukcesem tego projektu jest wykorzystanie iDziennika linii Progman - obecnie wszystkie szkoły w Szczecinie korzystają z dziennika elektronicznego. Codziennie loguje się do niego już ponad 10 tys. nauczycieli, rodziców i dzieci. Wyłącznie z iDziennika korzysta jedna trzecia szczecińskich szkół. A liczba ta rośnie w niezwykłym tempie. Wykorzystanie dziennika elektronicznego wbrew wcześniejszym obawom zacieśniło kontakty rodzica ze szkołą.
To największy sukces wdrożenia dziennika elektronicznego w tak dużym mieście. To także duże osiągnięcie Szczecina, który pokazuje sprawność działania samorządów, które efektywnie budują własne rozwiązania.
Sam portal, który ma już ponad milion unikalnych użytkowników. Jest to miejsce, które zdecydowanie odpowiada na potrzeby obywateli.
- Zainteresowanie prowadzących konkurs wzbudziła kwestia, czy dzieci w Szczecinie są zadowolone, że w mieście działa portal edukacyjny. Jednak przedstawiciele urzędu zapewnili, że tak, zwłaszcza kiedy dowiadują się, że dostały dobre oceny. Dodali, że wbrew początkowym obawom portal łączy społeczności szkolne, rodziców i uczniów. Po trzech latach z systemu korzystają wszystkie szkoły, a największym potencjałem jest wsparcie edukacji. – podsumowują organizatorzy konkursu.
Zobacz ofertę oprogramowania do zarządzania oświatą>>