Głównym celem konferencji organizowanej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (12-13 grudnia br.) było zaprezentowanie propozycji zmian w prawie oświatowym, dotyczących funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w kompleksowym wspomaganiu pracy szkół i placówek, w tym przede wszystkim zapewnieniu bezpieczeństwa i pomoc sześciolatkom w rozpoczęciu realizacji obowiązku szkolnego.
Szumilas: na system edukacji trzeba patrzeć z szerszej perspektywy
Jesteśmy po ogłoszeniu wyników kilku badań międzynarodowych dotyczących edukacji, w których Polska brała udział - Pearsona, TIMSS, PIRLS - mówiła minister Szumilas na konferencji dotyczącej działania MEN i podkreślała, że ważne jest spojrzenie na system edukacji z szerszej perspektywy.
- To niezwykle istotne spotkanie, ponieważ odbywa się w okresie wdrażania w szkołach priorytetowych celów, określonych w kierunkach polityki edukacyjnej państwa oraz budowania spójnego systemu edukacji - mówiła Krystyna Szumilas.
Minister edukacji podkreślała, że warto stale monitorować, co nasz system edukacji daje uczniom. Jest to możliwe dzięki uczestnictwu w wewnętrznych i międzynarodowych badaniach, które wskazują, czy i jak nasi uczniowie poprawiają swoją wiedzę i umiejętności.
Jesteśmy po ogłoszeniu wyników kilku badań międzynarodowych dotyczących edukacji, w których Polska brała udział - Pearsona, TIMSS, PIRLS - mówiła minister Szumilas. - To dobry moment, żeby także z tej międzynarodowej perspektywy popatrzeć, co i jak zmienia się w polskim systemie edukacji i wyciągnąć z tego wnioski przydatne przy projektowaniu kolejnych zmian. Jestem przekonana, że myśląc o systemie edukacji trzeba analizować, jak wszystkie nasze działania wpływają na lepszą edukację, lepszą pomoc dla ucznia, lepsze zorganizowanie wychowania, opieki - bo to są nasze podstawowe działania. Żeby ten cel osiągnąć musimy wiedzieć jak współpracują ze sobą wszystkie instytucje i ludzie pracujący w systemie edukacji oraz jak działają na rzecz lepszej edukacji, a zwłaszcza dla konkretnego dziecka.