Rozporządzenie dostosuje przepisy do zmian w systemie oświaty. Zachowana zostanie odrębność placówek artystycznych, nadal będą wydawały świadectwa informujące o przebiegu nauki na drukach według własnego wzoru.
W związku z usunięciem niektórych typów szkół z systemu szkół artystycznych nie określano trybu wydawania świadectw i innych druków przez dotychczasowe licea sztuk plastycznych, licea muzyczne i szkoły baletowe.
Wprowadzono także uregulowanie dotyczące sposobu wskazania na świadectwach lub w dyplomach oraz w arkuszach ocen adnotacji o poziomie nauczania języka obcego nowożytnego, w przypadku szkoły artystycznej prowadzącej także kształcenie w zakresie przedmiotów ogólnokształcących.
Nowe rozporządzenie zawiera przepisy przejściowe stanowiące, że arkusze ocen, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole. Analogiczne unormowanie rozporządzenie wprowadza w przypadku druków indeksów.
 
Źródło: Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 15 marca 2012 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych szkół i placówek artystycznych (Dz. U. Poz. 377).