Dyrektor na urlopie nie musi czytać wiadomości e-mailowych na służbowej skrzynce. Nie ma też obowiązku odbierania połączeń telefonicznych od pracodawcy.
Nie ma podstaw prawnych, aby organ prowadzący mógł wymagać od dyrektora pozostawania w ciągłej dyspozycji i odbierania służbowego telefonu, w trakcie urlopu bowiem każdy pracownik, w tym zajmujący stanowisko kierownicze, ma prawo do niezakłóconego wypoczynku.
Oczywiście w przypadku, gdy dyrektor jednak ten telefon od pracodawcy odbierze, a żądanie przerwania wypoczynku zostanie przedstawione w sposób niebudzący wątpliwości, wówczas powinien się do pracy stawić. Niemniej nieodbieranie połączeń czy wiadomości wysłanych pocztą elektroniczną nie może być podstawą do ukarania dyrektora. Może on przebywać na urlopie w takim miejscu, w którym jakakolwiek forma kontaktu jest utrudniona.
Urlop uzupełniający dla dyrektora, który pracował w wakacje>>