Partnerem strategicznym kampanii jest ministerstwo kultury i dziedzictwa narodowego. Honorowym patronatem objął ją minister Bogdan Zdrojewski.
Autorzy akcji namawiają do korzystania z legalnych serwisów, oferujących treści kulturalne.
- Jeżeli korzystamy z kultury w sposób legalny - jesteśmy jej współtwórcami. Środki, które wydajemy na bilet do kina czy na książkę, przysłużą się potem do powstania kolejnego filmu i kolejnej książki. To jest przesłaniem tej kampanii, oprócz aspektu promocji kultury w internecie - z legalnych źródeł. W internecie jest bardzo wiele legalnych źródeł kultury, często o tym nie wiemy. Czasem - jako użytkownicy internetu - nie potrafimy rozróżnić, czy coś pochodzi z legalnego źródła czy nie. Możemy tylko przypuszczać, że jeżeli film dopiero wszedł do kina, a jest już dostępny w internecie, to pewnie jest z nielegalnego źródła. Celem tej akcji jest więc także wypromowanie tych, którzy w sposób legalny umieszczają treści w internecie - tłumaczyła na czwartkowej konferencji prasowej szefowa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Agnieszka Odorowicz.
Jednym z elementów kampanii ma być panel dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych organizowany w ramach konferencji Filmoteki Szkolnej. Więcej>>
Źródła: PAP, mkidn