Projekt wnieśli posłowie Prawa i Sprawiedliwości, którzy uważają obecny kierunek reform za szkodliwy, zwłaszcza jeżeli chodzi o ograniczenie liczby godzin historii w szkołach ponadgimnazjalnych. Po przeforsowaniu projektu przez wnioskodawców, ustawa gwarantowałaby, że liczba godzin historii w szkołach ponagimnazjalnych nie byłaby mniejsza niż 180, a sama historia byłaby odrębnym przedmiotem. Zdaniem wnioskodawców, którzy powołują się na opinie ekspertów, tylko taka liczba godzin oferuje osiągnięcie celów edukacyjnych.
Komisja zajmie się kolejnym projektem dotyczącym nauczania historii
Do pierwszego czytania w Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży trafił kolejny projekt zakładający zmiany w nauczaniu historii, zakładający odejście od planowanej reformy podstawy programowej nauczania tego przedmiotu.
Posłowie uważają, że obecnie przyjęty model nauczania historii - obowiązujący od 1 września 2012 r. - nie spełni swoich celów, przede wszystkim dlatego, że bloki tematyczne, które zastąpią dotychczasowy program, nie dadzą uczniom kompleksowej wiedzy. A ta - zdaniem wnioskodawców - jest niezbędna "dla zachowania dziedzictwa kulturowego Polski i kształtowania postaw odpowiedzialności obywatelskiej za wspólnotę narodową". Nowelizacja miałaby obowiązywać od 1 września 2012 r.