Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 31 sierpnia 2012 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki artystycznej (Dz. U. poz. 999) w znacznej części powtarza uregulowania zawarte w rozporządzeniu dotychczas regulującym tę materię.
Innowację pedagogiczną zdefiniowano jako zmiany w metodach i środkach działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły lub placówki artystycznej oraz w pracy nauczycieli, które mają na celu ulepszenie funkcjonowania i poprawę jakości pracy placówki. Rozporządzenie poszerza możliwość wprowadzenia innowacji i eksperymentów w zakresie przedmiotów artystycznych stanowiąc, że uprawnienia uczniów, których taka działalności nie może naruszać, dotyczą kształcenia ogólnego.

Nowością jest przyznanie ministrowi kultury możliwości występowania z inicjatywą proponowania szkole prowadzenia eksperymentu. Po uzyskaniu jego pisemnego projektu, obejmującego cele, założenia i sposób realizacji - nauczyciele wyrażają pisemną zgodę na jego prowadzenie. Ostatecznie eksperyment wprowadzany jest uchwałą rady pedagogicznej. Rozporządzenie weszło w życie z datą wsteczną - 1 września 2012 r.
 
Więcej w serwisie Prawo Oświatowe/ABC>>