Prawie 3/4 Polaków uważa zawód kucharza za atrakcyjny, tyle samo postrzega go jako dający duże możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych – tak wynika z badań opinii publicznej, przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie MAKRO Cash & Carry.
Polacy postrzegają zawód kucharza jako atrakcyjny (73%), dający szerokie możliwości rozwoju zawodowego i podwyższania swoich kwalifikacji (72%). Dla 16% Polaków zawód kucharza jest gwarancją wysokiego wynagrodzenia. Co dziesiąty ankietowany przyznaje, że przyszłość kulinarna determinowana jest tradycjami rodzinnymi. Jak podkreślają eksperci rynku HR, w znalezieniu pracy coraz większą rolę odgrywa nie wyższe wykształcenie, a praktyczne umiejętności przyszłych pracowników. Potwierdza to raport „Zawód kucharza w oczach Polaków” – ponad połowa respondentów dostrzega, że to właśnie umiejętności i wiedza o gotowaniu są podstawą wykonywania zawodu kucharza, a co 10 ankietowany przyznaje, że ważna jest chęć doskonalenia umiejętności. Rozwój i podnoszenie kwalifikacji zawodowych to również główny kierunek działań prowadzonych w ramach wsparcia sektora HoReCa przez MAKRO. Sieć do tej pory przeszkoliła 5309 właścicieli lokali gastronomicznych, regularnie organizuje „Zgotuj sobie sukces” – konkurs dla młodych kucharzy, rozwija również ofertę innowacyjnych rozwiązań dla sektora HoReCa. Raport „Zawód kucharza w oczach Polaków” został opublikowany w związku ze zbliżającym się finałem tego konkursu.
Źródło: inf. pras. MAKRO Cash & Carry, stan z dnia 3 listopada 2011 r.