Na poniedziałek przypada najwięcej transakcji w sklepach internetowych - wynika z danych przygotowanych dla "Rzeczpospolitej" przez system e-płatności PayByNet, prowadzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). W kolejnych dniach udział się obniża, by minimum osiągnąć w sobotę.

"Wielu klientów robi zakupy na początku tygodnia, żeby jeszcze przed weekendem otrzymać towar. Mają świadomość, że jeśli złożą zamówienie w piątek, to paczka nie zostanie wysłana od razu, co wydłuża oczekiwanie" - mówi Anna Korzycka, kierownik Działu PR Merlin.pl.

Jak podaje PayByNet, obserwując ruch na stronach sklepów, można zauważyć, że najwięcej transakcji zawieranych jest w godzinach pracy. Aktywność spada na czas powrotu do domu i wieczorem znowu rośnie.

"Polacy coraz chętniej spędzają czas wolny aktywnie i mimo że planują zakupy w czasie weekendów i świąt finalizują je dopiero w tygodniu pracy" - mówi Piotr Głowiak, zastępca dyrektora Działu Handlowego Agito.pl.

Rynek rozwija się. Liczba e-sklepów ma w tym roku przekroczyć 14 tys., a wartość internetowych zakupów sięgnie 30 mld zł.

Więcej na http://www.rp.pl