Dzięki lekturze numeru dowiedzą się Państwo ponadto jak rozwija się polski rynek interim managementu (zapraszamy do lektury wywiadu z Hilary Husbands, pełniącą w latach 2005-2013 funkcję prezesa Institute of Interim Management w Wielkiej Brytanii, oraz Romanem Wendtem, prezesem Stowarzyszenia Interim Managers) i czy jest to przyszłościowy „zawód”; jak zarządzać własną energią, by osiągać większą efektywność, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Czy Państwa firma należy do tych, które będą niedługo zobowiązane do raportowania danych pozafinansowych dowiedzą się Państwo z tekstu „Raportowanie, które zmienia kulturę i wizerunek organizacji”. Jak kształtować w organizacji dobrych przywódców oraz jak poprzez komunikację budować zaangażowanie podpowiadamy w dziale HRM. Natomiast w dziale Edukacja i Rozwój, ku inspiracji i refleksji polecamy artykuł „Nowe oblicze HR”. Dodatkowo dowiedzą się Państwo jaką metodą skutecznie uczyć się języka specjalistycznego oraz poznają Państwo tajniki neuroprzywództwa. W dziale Prawo polecamy tekst poświęcony nowym zasadom zawierania umów na czas określony.
Wraz z numerem wrześniowym zapraszamy do lektury kwartalnika „Rynek Konferencji i Szkoleń”, z którego zaczerpną Państwo inspirację jak efektywnie przeprowadzić masową rekrutację (case sieci Biedronka) oraz dowiedzą się Państwo jak wykorzystać benchmarking (czyli modelowanie strategii myślenia i działania w organizacji) w zarządzaniu zasobami ludzkimi i uczyć się na cudzych sukcesach.
Zapraszam na stronę Personelu Plus: www.czasopisma.abc.com.pl/pplus
oraz do zapoznania się ze spisem treści!
Personel Plus można nabyć w salonach Empik, kioskach Ruchu oraz na stronie www.profinfo.pl/hr-kadry/wynagrodzenia/p,personel-plus-hrm-szkolenia-rekrutacja-prenumerata-2012,39349.html#40152321
Spis Treści:
Dział: Temat numeru
Mapa etyki i compliance w firmie
Ostatni skandal w FIFA pokazał, że nadużycia mogą dotyczyć nie tylko przedstawicieli administracji publicznej i korporacji. Chociaż FIFA od 2012 r. posiada kodeks etyczny, to jednak nie udało się zapobiec nieuczciwym praktykom wśród działaczy. Czego biznes może się nauczyć z tej lekcji?
Nie dopuścić do „tęczy niepowodzeń”
Tworzenie infrastruktury etycznej to proces, pewien powtarzalny cykl, który jest nieustannie poddawany próbie i weryfikowany przez interesariuszy. Zaczyna się od kadry zarządzającej, ale musi przedostać się do całej organizacji, by realnie istnieć i funkcjonować. Skąd bierze się renesans zainteresowania etyką biznesu?
Etyka, Sokrates i współczesna organizacja
Etyka przenika nasze życie, także to zawodowe. Czasami trudno nam określić, dlaczego z kimś się nie zgadzamy albo co nas irytuje w pracy. Może to być niedopasowanie na poziomie wartości, których nikt nam wcześniej nie przedstawił. Dlatego też za słabe „morale firmy” pracownicy często obarczają tzw. górę.
Jak budować etyczne firmy?
W obliczu druzgocących skandali, których od dwóch dekad spektakularnie, raz po raz, doświadcza świat biznesu i polityki, a także organizacje społeczne i wyznaniowe, mówienie o etyce, a w szczególności o etyce biznesu, stało się modne. Czy podejmowane działania to kwestia mody, działanie na odczepnego czy też rzeczywiste próby poszukiwania rozwiązania? Jak zadbać o etykę w firmie?
Konflikt pracowniczy – test dla firmy?
Prawie co piąty pracownik, który zmienił pracę, jako główną przyczynę zmiany podał konflikty personalne. Prawie co trzecie zwolnienie lekarskie, którego powodem są zaburzenia psychiczne pracownika, spowodowane jest konfliktami w miejscu pracy. Pracownicy, których dotyczy konflikt, a nie odchodzą z tego powodu z pracy ani na L4, mają zaś mniejszą motywację do pracy, a ich efektywność spada.
Zachowania etyczne wśród pracowników
Opracowywanie standardów i kodeksów etycznych w biznesie to moda czy konieczność? Firmy z różnych powodów wdrażają kodeksy etyczne, ale dokument to dopiero początek drogi. Jakie wyzwania niosą ze sobą zachowania pracowników?
Twój wybór ma znaczenie
W Polsce spada motywacja do pracy i zadowolenie ze świadczeń oferowanych przez pracodawców. Oznacza to, że firmy powinny staranniej dobierać pakiety motywacyjne dla pracowników, aby były one atrakcyjne i proste w obsłudze.
Dział: Ludzie i Wydarzenia
Przyszłościowy „zawód”
O rozwoju rynku interim managementu zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Polsce, czerpiącej z doświadczeń dojrzałego już rynku brytyjskiego, rozmawiamy z Hilary Husbands, pełniącą w latach 2005–2013 funkcję prezesa Institute of Interim Management, oraz Romanem Wendtem, prezesem Stowarzyszenia Interim Managers (SIM).
Zarządzaj własną energią
W jaki sposób to, jak pracujemy i odpoczywamy, wpływa na naszą efektywność? Jak przeciwdziałać nagłym spadkom energii w ciągu dnia? Jak wprowadzić w życiu zmianę? Temu poświęcony był warsztat zorganizowany w ramach lipcowego Śniadania HR.
Dział: Raport
Raportowanie, które zmienia kulturę i wizerunek organizacji
Ekspansja nowych technologii oraz wzrost popularności portali internetowych stawiają transparentność firm w nowym świetle. Pracownicy chętnie wymieniają informacje na temat atmosfery pracy czy też kultury organizacyjnej. Zwłaszcza ci o pożądanych na rynku pracy kompetencjach wybierają firmy, które cieszą się uznaną reputacją.
Dział: HRM
Ewolucja czy może rewolucja?
Dobry przywódca potrafi angażować kadrę. Gdy organizacje nieustannie muszą myśleć o oddechu konkurencji na swoich plecach i funkcjonowaniu w niepewności, główną kartą przetargową staje się zaangażowanie kadry. Bez niej firma wcześniej czy później przestanie istnieć.
Nie ma zaangażowania bez komunikacji
Podstawowym celem działań employer brandingowych jest wzrost zaangażowania pracowników, który w efekcie prowadzi do poprawy jakości pracy, a tym samym do poprawy wyników finansowych firmy. Kluczem zaś do wzrostu zaangażowania jest efektywny system komunikacji wewnętrznej.
Dział: Edukacja i rozwój
Nowe oblicze HR
Dzięki pracy konsultanta miałam okazję poznać wiele osób i wziąć udział w ciekawych spotkaniach. Z nich to zaczął wyłaniać się prawdziwy obraz HR w naszym kraju. Jaka jest zatem kondycja HR w Polsce?
ESPecially for you
Do dzisiaj pamiętam swoją pierwszą wizytę u ortodonty. Nie dlatego, że następnego dnia bolała mnie cała szczęka, ale dlatego że nauczyłem się kilku nowych słów w moim ojczystym języku.
Działanie mózgu a efektywność biznesu
„Kto ma informację, ten ma władzę i sukces” – głosi jedno z haseł współczesnego zarządzania. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Dynamiczny rozwój technologii informatycznych oraz metod pozyskiwania i analizowania danych przyczynił się do gwałtownego wzrostu informacji. Czy niekontrolowanym zalewem informacji można skutecznie zarządzić?
Wyzwania mentora
Znany już od wieków model mistrz–uczeń przeżywa dziś swoje odrodzenie, choć w nieco zaktualizowanej formie. Zmieniające się otoczenie powoduje ewaluację samego mistrza, który nie jest już postacią z nadania czy z posiadanej pozycji. Role wręcz się odwracają i to młode pokolenie staje się w pewnych dziedzinach swego rodzaju guru. Zatem gdzie szukać dzisiejszych mentorów? Jakie stoją przed nimi wyzwania?
Prawo
Nowe zasady zawierania umów na czas określony
25 czerwca 2015 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza obszerne zmiany w zasadach zawierania umów na czas określony. Choć ustawa wejdzie w życie dopiero po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, warto zapoznać się z nią już dziś, aby dobrze przygotować się na nadchodzące zmiany.
Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych - pytania i odpowiedzi
Kwartalnik “Rynek konferencji i szkoleń”
Do sklepu zatrudnię… po studiach – case study sieci Biedronka
W sieci sklepów Biedronka na stanowiska zastępców kierowników sklepów postanowiono zatrudnić w całej Polsce 1000 osób. Oprócz wyzwania, skąd znaleźć absolwentów chętnych do pracy w sklepie często w małych miejscowościach, firma miała też kilka innych.
Dobre miejsca (do) pracy przyciągają
najlepszych
Ambitni i dobrze wykształceni Polacy mają dziś dostęp do szerokiej oferty miejsc pracy. Jak się jednak okazuje, nie wszystkie, na pierwszy rzut oka dobre, oferty są atrakcyjne dla przyszłej kadry. Dlaczego?
Benchmarking, czyli modelowanie strategii myślenia i działania w organizacji
Większość najlepszych firm odnosi sukcesy dzięki temu, że wypracowały jasną i angażującą wizję. Pomimo że ich bieżące wyniki są zgodne z założeniami, stale są otwarte na zmiany, a ich pracownicy są gotowi do rozwoju osobistej skuteczności.