Wieści z rynku pracy są dla młodych Europejczyków bezlitosne: pracy nie ma co czwarta osoba w wieku 15-24 lata i co piąty absolwent szkoły wyższej. Według międzynarodowych badań "Idealny Pracodawca" studentom marzy się więc pewna posada, której są w stanie poświęcić swoje życie prywatne.
Ale jest też duża grupa młodych, którzy chcą pracować na własny rachunek. Najczęściej ducha przedsiębiorczości odkrywają studenci informatyki – niemal co piąty chciałby założyć własny biznes.
Jeszcze większy zapał do biznesu widać w badaniach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z ankiety wynika, że aż 40 proc. Polaków w wieku 18-29 lat chce uniknąć bezrobocia, zakładając własną firmę. W praktyce decyduje się na to zaledwie 7 proc. studentów.
Jedną z osób, które właśnie próbują swych sił w biznesie jest 22-letni Darek Rodak z Giżycka, który studiuje w Trójmieście ekonomię. "Wymyśliliśmy agencję reklamową, bo każdy z nas umiał coś, co przydawało się w tym biznesie: jeden znał się na grafice, inny na fotografii, nowych mediach, zarządzaniu" - opowiada Darek Rodak.