1 na 3 pracodawców nie jest zadowolonych z kompetencji absolwentów wchodzących na rynek pracy. Głównym problemem jest brak praktycznych umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu – wynika z badania zrealizowanego przez Millward Brown na zlecenie Work Service S.A. Jednak z drugiej strony, większość pracowników (61%) uważa, że edukacja dała im niezbędne umiejętności potrzebne na rynku pracy. Najbardziej pewne siebie są osoby z wykształceniem zawodowym – prawie 75% zadowolonych z efektów edukacji.
Aż 37% pracodawców nie jest zadowolonych z kompetencji absolwentów wchodzących na rynek pracy. Tylko połowa uważa, że są one raczej odpowiednie. Przedsiębiorcy zapytani o to, jakich kompetencji brakuje osobom kończącym edukację, wskazują na brak praktycznych umiejętności (93%), brak doświadczenia zawodowego (78%) i brak wiedzy potrzebnej do wykonywania zawodu (63%). Co piąty pracodawca wskazał, że problemem jest niewystarczająca znajomość języków obcych.
Źródło: Workservice.pl, stan z dnia 24 września 2015 r.