Ponadto dzięki lekturze numeru dowiedzą się Państwo jak ważna jest humanizacja środowiska pracy i jak wprowadzanie humoru w praktyce biznesowej może zredukować np. stres – zapraszamy do lektury wywiadu z Darrenem LaCroixem, Mistrzem Świata w Przemawianiu Toastmasters z 2011 r. W dziale „Raport” przedstawiamy wyniki badań młodych finansistów. Piszemy też o przyszłości coachingu i budowaniu w organizacji kultury coachingowej – od czego zacząć, jakie pytania sobie zadać, jakie metody pomiaru efektywności coachingu stosować. W dziale „HRM” zapraszamy do lektury ciekawych artykułów poświęconych m.in.: empatii w biznesie i roli HR w tym obszarze; matchingowi w rekrutacji oraz negocjacjom kryzysowym. Podpowiadamy też jak zapewnić efektywną współpracę z interim managerem, jak wykorzystać mentoring w biznesie i jakie są główne jego korzyści oraz jak właściwie zarządzić procesem przejścia pracownika na emeryturę i jakie powinny być etapy przygotowania organizacji do tego wydarzenia. Zapraszamy również do lektury case’u Grupy Polpharma przedstawiającego proces zarządzania talentami.
Z działu „Prawo” dowiedzą się Państwo jakie są najnowsze zmiany w prawie do urlopu i zasiłku macierzyńskiego dla pracownika-ojca. Czytelnicy poznają również odpowiedzi na pojawiające się na co dzień w obszarze stosowania przepisów prawa pracy pytania.
W dziale „Nowości” znajdą zaś Państwo wybrane przez redakcję najciekawsze pozycje książkowe z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju, które ukazały się ostatnio na rynku oraz krótką ich recenzję.
Zapraszam na stronę Personelu Plus: www.czasopisma.abc.com.pl/pplus
oraz do zapoznania się ze spisem treści!
Personel Plus można nabyć w salonach Empik, kioskach Ruchu oraz na stronie: www.profinfo.pl/hr-kadry/wynagrodzenia/p,personel-plus-hrm-szkolenia-rekrutacja-prenumerata-2012,39349.html#40152321
Spis Treści:
Dział: Temat numeru
Nowe trendy w mobile learningu
Mobilne uczenie się – czyli nauka dla każdego, gdziekolwiek, o każdej porze. Towarzyszy nam codziennie, choć często nie jesteśmy tego świadomi, zarówno w życiu prywatnym, jak i w życiu zawodowym.
Pożyteczna nauka
E-learning to nie wszystko. Dzięki mieszaniu formuł edukacyjnych możemy wdrożyć podejście procesowe do nabywania umiejętności. Szkolenie to już nie jest wyłącznie „wydarzenie edukacyjne”, lecz proces umożliwiający zmianę postaw, nawyków oraz ugruntowanie nowych umiejętności.
Uczenie się to dziś styl życia
Świat VUCA i nowe technologie zmieniły definicję uczenia się i rozwoju. Z biernych odbiorców wiedzy skodyfikowanej staliśmy się aktywnymi współtwórcami wiedzy kolektywnej. A dzięki dostępnym narzędziom uczyniliśmy uczenie się nieodłącznym elementem codziennego życia.
Zanim wybierzesz platformę szkoleniową
Choć niektórzy traktują wybór platformy szkoleniowej jako sprawę drugorzędną, jest ona kluczowa dla skutecznego działania e-learningu w firmie. Dlatego warto podejść do tego metodycznie, nie pomijając najważniejszych kwestii.
Onboarding 2.0 – czyli dlaczego zwykłe
„dzień dobry” nie wystarcza?
Pierwsze dni w nowej pracy to szczególny czas dla każdego. Aby jak najefektywniej wprowadzić pracownika w nowe środowisko, coraz więcej organizacji przykłada dużą wagę do programów wprowadzających zwanych onboardingiem.
Słownik pojęć związanych z e-learningiem
Dział: Ludzie i Wydarzenia
O humorze i humanizacji środowiska pracy
Czy poczucie humoru może się przełożyć na wyższą efektywność w biznesie? Czy poziom stresu można zminimalizować dzięki wpleceniu w życie firmy więcej poczucia humoru? O tym m.in. rozmawiamy z Darrenem LaCroixem.
Efekt płacy
Ocena efektywności systemów wynagradzania to temat ważny, ale rzadko poruszany. Jaka jest rola tej efektywności oraz narzędzi jej pomiaru? Jaka jest skuteczność poszczególnych systemów wynagradzania i składników płacy?
Biznesowa efektywność działań HR
Czy zdarza się Państwu realizować działania rozwojowe nieefektywne biznesowo? Czy w Państwa organizacji procesy rozwojowe wspierają partnerstwo między HR-em a biznesem?
Zdefiniować przewagę opartą na wiedzy
– czyli jak uczą się najlepsze organizacje?
Budowanie przewag opartych na wiedzy staje się jednym z kluczowych wyzwań dla osób zarządzających i przedstawicieli działów HR, stąd ich zainteresowanie uczestnictwem w konferencji „Ucząca się organizacja – rozwiązania prowadzące do świadomego zarządzania wiedzą”.
Upraszczaj, zamiast tworzyć idealne rozwiązania
Wykorzystanie nowych technologii w zarządzaniu procesami HR może stać się kluczem do rozwoju i utrzymywania pracowników w dynamicznym środowisku biznesowym. Jak sprostać wyzwaniom współczesnego HR? Jak powinno wyglądać partnerstwo IT i HR?
Wakacyjne spotkanie branży HR
Czy firmy dostrzegają zmieniające się trendy i czy dostosowują swoją kulturę do tych zmian? Czy modyfikują metody zarządzania do zmieniających się oczekiwań wobec pracy? W jaki sposób projektować przestrzeń biurową, aby odpowiadała ona na wyzwania różnych pokoleń? Na te m.in. tematy dyskutowano podczas konferencji „Lato HR”.
Dział: Raport
Czy młodzi finansiści to typowi przedstawiciele pokolenia Y?
Chcąc efektywnie przyciągać największe talenty na rynku, należy się wsłuchać w potrzeby naszej grupy docelowej. Co jest ważne dla młodych finansistów? Odpowiedzieliśmy na to pytanie w raporcie „Stawiam na rozwój w finansach”, rozpoczynającym cykl opisujący pokolenie Y, startujące w różnych branżach.
Budowanie kultury coachingowej
Jak najbardziej efektywnie skorzystać z możliwości, które oferuje coaching? W jaki sposób wprowadzić go skutecznie w organizacji? Na te i inne pytania można było znaleźć odpowiedzi w wynikach badania International Coach Federation.
Dział: HRM
Empatia w biznesie i rola HR w tym obszarze
Zmiany zachodzą tak szybko jak nigdy dotąd w historii. Często liderzy nie są przygotowani do sytuacji, w której o sukcesie organizacji w coraz większym stopniu decydują takie czynniki jak jakość relacji oraz zaufanie.
Matching nie tylko fasadow
Proces rekrutacji to jeden z kluczowych elementów strategii employer brandingowej – sprawny komunikacyjnie może angażować i motywować, źle prowadzony zniechęci kandydata nie tylko do pracodawcy, lecz także do produktów i usług, które proponuje.
Interim manager nie gryzie
– czyli jak zapewnić efektywną współpracę z menedżerem do zadań specjalnych
Jedyną stałą rzeczą w biznesie jest zmiana. Czasem stoimy przed większym wyzwaniem niż zwykle i potrzebne są innowacyjne narzędzia do skutecznego wprowadzenia firmy na nowe tory. Jednym z nich może być interim manager. Jak ułożyć z nim współpracę?
Dział: Edukacja i rozwój
Ludzie uczą się dziś od mistrza i szefa,
nie od trenera
Współczesny mentoring jest oparty na partnerskiej relacji między doświadczonym mistrzem a uczniem. To proces przekazywania wartości, umiejętności, postaw, wiedzy i udzielania dojrzałego wsparcia w pracy i rozwoju osobistym. A przede wszystkim – przekazywanie doświadczenia i kompetencji. Zwykle – w obie strony.
Kiedy pracownik przechodzi na emeryturę…
O kluczowego pracownika w firmie zwykle się dba. Jednak nawet w organizacjach, które wzorcowo zarządzają takimi pracownikami, pojawia się moment, który rzadko przebiega bez „zgrzytów” – czas przejścia pracownika na emeryturę.
Szlifowanie diamentów
w Grupie Polpharma
Wstępem do procesu zarządzania potencjałem ludzkim w Grupie Polpharma jest dyskusja o tym, jakich pracowników potrzebuje firma. Spośród wszystkich postawionych przez kadrę zarządzającą celów najważniejszym jest zapewnienie sukcesji.
Prawo
Prawo do urlopu i zasiłku macierzyńskiego dla pracownika-ojca – najnowsze zmiany
Ojciec wychowujący dziecko częściej uzyska prawo do urlopu macierzyńskiego i zasiłku macierzyńskiego. 12 czerwca 2015 r. Senat przyjął ustawę z 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza znaczące zmiany w tym zakresie.
Przerwa w pracy a wypadek
przy pracy w orzecznictwie
W czasie świadczenia przez pracownika pracy występują różnego rodzaju przerwy w pracy. Niektóre z nich są przewidziane przepisami prawa pracy, inne nie, lecz w praktyce występują często. Czy jeśli w czasie przerwy w pracy pracownik ulega wypadkowi, to może być on uznany za wypadek przy pracy?
Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych - pytania i odpowiedzi