Rekrutacja a grywalizacja
\

Grywalizacja stała się obecnie jednym z najbardziej interesujących trendów. W ostatnim czasie ruszyła także na podbój branży rekrutacyjnej. W dobie innowacji oraz trudności w pozyskiwaniu talentów i doboru odpowiednich kandydatów na konkretne stanowisko, wykorzystanie mechanizmów gier staje się ciekawym i skutecznym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że może nie tylko usprawnić proces rekrutacji, ale także pomóc w budowaniu zaangażowania pracowników czy tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy.

Początki grywalizacji w biznesie sięgają początków XX wieku. Idea narodziła się w Stanach Zjednoczonych wraz z wprowadzeniem rankingów oraz odznak za osiągnięcia szkolne i pracownicze. Kilkadziesiąt lat później grywalizacja odniosła sukces jako narzędzie stosowane skutecznie w wielu gałęziach biznesu, a przede wszystkim w rekrutacji. Chociaż w naszym kraju wykorzystanie gier w procesach rekrutacyjnych wciąż nie jest zbyt popularne, w innych krajach od lat cieszy się powodzeniem.

Więcej: www.hrstandard.pl/2014/10/02/graj-w-rekrutacje

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 3 października 2014 r.

Data publikacji: 3 października 2014 r.