Polscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych w całej Europie. Według badań OECD ponad połowa Polaków stresuje się wykonując codzienne służbowe zadania. Czynników wywołujących brak komfortu pracy jest bardzo wiele, ale z większością z nich -przy wsparciu pracodawców - można sobie poradzić. Jak podkreśla ekspert Work Service w interesie całego polskiego rynku pracy jest minimalizowanie skutków sytuacji stresowych, co pozytywnie wpłynie na poprawę efektywności pracowników.
Z badań OECD wynika, że 53,3% polskich pracowników odczuwa stres w pracy. W Europie wyprzedzają nas pod tym względem tylko Grecy (58%) i Turcy (67,5%). Wyraźnie mniej zestresowanych pracowników znajdziemy wśród naszych sąsiadów: Czechów (43,4%) lub Niemców (42,4%), a daleko nam do Szwedów (14,7%) czy Norwegów (18,2%). Stresogennych sytuacji i czynników, z którymi spotykają się pracownicy w codziennej pracy jest bardzo wiele, począwszy od zbyt dużego obciążenia obowiązkami zawodowymi, przez trudności z porozumieniem się z zespołem i przełożonymi, po brak jasności co do zakresu obowiązków.
Źródło: Workservice.pl, stan z dnia 6 listopada 2015 r.