Już 21,8% pracowników otrzymało w ciągu ostatniego roku bezpośrednią ofertę pracy. W tej grupie 1/3 zdecydowała się taką propozycję przyjąć – wynika z badania zrealizowanego przez Millward Brown na zlecenie Work Service S.A. Te wyniki wskazują, że pracownicy są rozchwytywani na rynku pracy, a ofert nie brakuje. Potwierdza to również zmiana kanału poszukiwania zatrudnienia – już teraz pracownicy nie polegają na znajomościach, za to na potęgę korzystają z Internetu. Eksperci Work Service zwracają również uwagę, że pewność siebie pracowników objawia się również w zakresie czasu poszukiwania nowej pracy. Prawie 40% z nich liczy, że zajmie im to niecały miesiąc.
Co piąty pracownik rozważa zmianę miejsca zatrudnienia w ciągu najbliższych dwóch lat. Z kolei 21,8% Polaków w ciągu ostatniego roku otrzymało minimum jedną ofertę pracy skierowaną bezpośrednio do niego. Pracownicy, którzy zdecydowali się na przyjęcie takiej oferty stanowią 1/3. Nieco mniejszy odsetek wziął przynajmniej udział w procesie rekrutacyjnym. Co zrobić, aby jednak zatrzymać pracownika w firmie? Ponad 3/4 Polaków za wystarczający argument za niezmienianiem miejsca zatrudnienia uważa podwyżkę wynagrodzenia. Dla niemal co drugiego najbardziej skuteczny byłby awans (46,8%) oraz organizacja szkoleń, warsztatów lub aktywności umożliwiających rozwój (46,1%).
Źródło: workservice.pl, stan z dnia 7 kwietnia 2016 r.