W 5. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” nagrodzono dziennikarzy i ekspertów CSR publikacji traktujących o społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonym rozwoju. Najwyżej oceniono artykuły z następujących mediów: Benefit, csr.forbes.pl, Personel Plus, Rzeczpospolita, THINKTHANK, Tygodnik Powszechny, wethecrowd.pl.
Nagrodzone „Piórem odpowiedzialności” publikacje, najlepiej zdaniem jury wpisywały się w ideę organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu konkursu, prezentując zagadnienia zrównoważonego rozwoju oraz działania społecznej odpowiedzialności firm. Celem „Pióra odpowiedzialności” jest popularyzacja tematyki CSR wśród dziennikarzy, jak również edukacja oraz wzrost ich kompetencji w tym zakresie.
Do konkursu zgłoszono w tym roku 60 prac, opublikowanych w 2014 roku. Konkurujące artykuły musiały spełniać określone kryteria konkursowe: wartości merytoryczne, spójność publikacji z tematyką i celem konkursu, przedstawianie sprawdzonych informacji, styl, kreatywne oraz innowacyjne podejście. Jury zdecydowało się nagrodzić spośród wszystkich nadesłanych prac osiem publikacji w trzech kategoriach: artykuł prasowy – media drukowane, artykuł ekspercki - media elektroniczne, artykuł ekspercki - media elektroniczne i drukowane.
Wraz z wręczeniem nagród dla laureatów oraz wyróżnionych 31 marca podczas ogłoszenia Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki” opublikowany został także „Przegląd mediów - CSR w Polsce 2014” przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Monitorowania Mediów, pod patronatem PRoto.pl. Przegląd objął ponad 11,5 tysiąca artykułów dotyczących tematyki CSR i zrównoważonego rozwoju, jakie pojawiły się w polskiej prasie i internecie w 2014 roku.