Gry szkoleniowe wreszcie doczekały się na swój moment. Wzrosła świadomość, na temat tego, że wykorzystywane w grach mechanizmy skutecznie wspomagają proces uczenia dorosłych. Dodatkowo w badaniach potwierdzono dużą wartość szkoleniową symulacji. Zdecydowanie można powiedzieć, że zapanowała moda na gry.
Wiele firm oferuje własne, bądź licencjonowane gry szkoleniowe i prowadzi je – często z różnym skutkiem dla swoich klientów. Jako innowacyjne, skuteczne i atrakcyjne dla uczestników narzędzie szkoleniowe, coraz częściej jest wybierane przez managerów. Jednak jak to zwykle bywa, kiedy coś staje się modne, rynek szaleje i dochodzi wtedy do dotkliwych – szczególnie dla klientów – nieporozumień. W momencie, kiedy jako manager czy pracownik działu HR zdecydujemy się na organizację szkolenia w formie gry, należy poznać właściwe pytania, jakie warto zadać firmie, z którą chcemy podjąć współpracę.
Więcej: www.hrstandard.pl/2014/10/02/gra-szkoleniowa-sukces-murowany-czy-spektakularna-klapa
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 3 października 2014 r.