Wspólne celebrowanie świąt w pracy na stałe wpisało się już do kalendarza firmowych wydarzeń. Pracownicy czekają na gwiazdkę. Są ciekawi co z tej okazji przygotowali dla nich pracodawcy i co znajdą pod choinką. Z badania „O czym marzą Polacy na święta”, które od kilku lat przeprowadza instytut Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że z roku na rok rośnie liczba pracodawców, dla których Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do wręczenia pracownikom podarunków i tym samym podziękowania za całoroczne zaangażowanie.  

                                                       

Firmowa równość inaczej

Wielu pracowników narzeka, że prezenty jakie dostają od swoich  pracodawców są nietrafione lub niezgodne z ich oczekiwaniami. Trudno się temu dziwić, jeśli wszyscy dostają jednakowe podarunki, a potrzeby mają różne. Ale trudno też, aby pracodawcy zbierali od pracowników informacje, co chcieliby dostać „pod choinkę” i te życzenia spełniali. Uniwersalnym prezentem, który spełnia indywidulane oczekiwania wszystkich są kupony i karty podarunkowe. Korzystając z nich pracownik sam wybiera to, czego potrzebuje.

Wolność wyboru ostatecznego upominku jaki dają karty i kupony sprawia, że chciałoby je otrzymać od pracodawców aż 55% zatrudnionych. Nie bez znaczenia dla ich popularności są dołączone do nich kupony rabatowe do wielu popularnych i lubianych sieci sklepów i punktów usługowych. 

Polecamy: Wigilia firmowa - jak ją sfinansować?

Wspólne świętowanie

Pracodawcy powinni pamiętać o formie przekazywania firmowego, świątecznego prezentu. Uroczystego i motywacyjnego charakteru nie będzie miało wręczenie ich np. w księgowości za pokwitowaniem. Świąteczny upominek jest podziękowaniem za całoroczną pracę, dlatego moment jego wręczania powinien mieć niecodzienną formę. Najlepiej gdy odbędzie się podczas świątecznego spotkania czy imprezy. Pracownicy z pewnością nie zapomną tego dnia, gdy wręczanie podarunku będzie okazją do dobrej zabawy. Ale menadżerowie, którzy liczą na "integracyjny" efekt Christmas Party czy firmowej Wigilii i jej pozytywny wpływ na morale załogi, powinni pamiętać, że nie jest to recepta na wszelkie problemy w firmie. Żadna impreza, nawet najbardziej wystawna, z drogimi prezentami dla pracowników nie zastąpi bycia wobec nich fair.

– Pracownicy zawsze z niecierpliwością czekają na świąteczne podarunki od swoich pracodawców. Są ciekawi jak i w jakiej formie podziękują im za całoroczny wysiłek.  Warto pamiętać, że zarówno dobrze dobrane prezenty jak i atmosfera ich wręczania działają na pracowników motywująco.  A jeśli podarunki od pracodawcy będą uwzględniały różnorodność doświadczeń i zainteresowań załogi,ich efekt  będzie  wyjątkowo pozytywny. - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services. 

Świąteczny altruizm

Święta rozbudzają potrzebę integracji i chęć działania dla innych. Nową tendencją w motywowaniu pracowników jest angażowanie ich w działania charytatywne – zbiórkę zabawek, ubrań czy żywności. W takich akcjach chętnie biorą udział milenialsi, którzy cenią pracodawców, dla których dobroczynność jest ważna. Ale warto pamiętać, że motywacyjny sens filantropi tkwi w pełnej dobrowolności. 

Źródło: Sodexo Benefits and Rewards Services Polska