Jak wynika z badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 40 proc. młodych Polaków w wieku 18 – 29 lat deklaruje, że chce założyć własną firmę. Do tego potrzebna jest jednak niezbędna wiedza. Gdzie jej szukać?
Studenci i absolwenci szczególną uwagę zwracają na zdobywanie doświadczenia zawodowego. Z badania „Kariera w finansach”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, wynika że młodzi Polacy chcą pracować jeszcze na studiach (30 proc.). Ponad 70 proc. uważa, że nieodzownym elementem rozwoju zawodowego są praktyczne seminaria, warsztaty typu case studies oraz szkolenia. Według badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC prawie 40 proc. młodych Polaków, którzy już założyli swoje małe biznesy, obawia się, że nie sprosta prowadzeniu firmy i wymaganiom rynku z powodu braku doświadczenia. Bezpłatne, multimedialne szkolenia e-learning Akademii PARP powstały właśnie z myślą o polskich małych i średnich firmach. Eksperci Akademii PARP wyjaśniają, że zależy im, aby wychodzić naprzeciw polskim przedsiębiorcom, zwłaszcza tym początkującym. Dlatego szkolenia zostały przygotowane w oparciu o rodzimy rynek i dostosowane do potrzeb polskich przedsiębiorstw.
Źródło: inf. pras. akademiaparp.gov.pl, stan z dnia 9 lipca 2013 r.