Już co drugi pracownik przyznaje się do problemów z dekoncentracją i do marnowania czasu w pracy. Nie pracując, najczęściej spędzamy czas na portalach społecznościowych. Aż 77% pracowników posiadających konto na Facebooku korzysta z niego będąc w pracy nawet do 2 godzin dziennie. Dużo czasu pochłaniają również prywatne rozmowy i nieefektywne spotkania. To realny problem wielu firm, bo według szacunków, koszty, jakie ponosi pracodawca z tytułu nieefektywnego czasu pracy, mogą wynieść nawet kilka tysięcy dolarów na pracownika rocznie. Poziom dekoncentracji można zmniejszyć niekoniecznie poprzez np. blokowanie wybranych stron internetowych, ale poprzez zwiększanie motywacji i zaangażowania pracowników.
Aż 66% badanych przez TNS Polska przyznaje, że ich problemy ze skupieniem uwagi wynikają głównie ze zmęczenia. Nic w tym dziwnego skoro Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów Europy. Według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju Polska zajmuje już ósme miejsce wśród krajów członkowskich pod względem liczby przepracowanych godzin, wynoszącej 1923 godziny na pracownika rocznie. W Unii Europejskiej wyprzedzają nas tylko Grecy, natomiast Niemcy pracują najmniej – 1371 godzin. To oni jednak są najbardziej produktywni. Jak się okazuje, nie czas spędzony w biurze a organizacja i skupienie determinują naszą efektywność.
Więcej: hrstandard.pl/2016/01/04/pracownik-lepiej-zmotywowany
Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 5 stycznia 2016 r.