Organizatorem spotkań jest Wojewódzki Urząd Pracy (WUP) w Rzeszowie, a odbywać się one będą przez całe wakacje w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Krośnie.

Spotkania mają pomoc młodym ludziom w podjęciu decyzji związanej z wyborem dalszego kierunku kształcenia lub w planowaniu przyszłej edukacji, powiązanej z predyspozycjami i zainteresowaniami zawodowymi.

„Każdy powinien planować swoją przyszłość zawodową w odniesieniu do umiejętności. Nie zawsze uczeń, który kończy szkołę ponadgimnazjalną ma świadomość swoich predyspozycji. Dlatego warto, aby przed dokonaniem ostatecznego wyboru sprawdził zainteresowania i wraz z doradcą planował swój rozwój zawodowy” - powiedział wicedyrektor ds. rynku pracy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Tadeusz Gospodarczyk.

Osoby, które odwiedzą centrum będą miały okazję zapoznać się z zasobami informacji zawodowej, w tym m.in. z charakterystykami kilkuset zawodów, opisami zadań i wykonywanych czynności oraz wymaganiami psychofizycznymi, stawianymi kandydatom do pracy w danym zawodzie. Będzie można z przewodników po zawodach, zbiorów multimedialnych, a także z internetu.

Doradcy zawodowi wszystkim zainteresowanym osobom przeprowadzą testy badające cechy przedsiębiorcze, predyspozycje i zainteresowania zawodowe, których znajomość jest niezbędna w budowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej czy zawodowej.

Jak poinformowała PAP Monika Zając z WUP w Rzeszowie, projekt w Krośnie ma charakter pilotażowy. Jeżeli spotka się z zainteresowaniem młodzieży, to podobne akcje mogą zostać przeprowadzone w innych miastach regionu.

Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej funkcjonują w strukturach Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie. Centra zlokalizowane są w: Rzeszowie, Przemyślu, Krośnie, Tarnobrzegu i Stalowej Woli.

Głównym zadaniem centrów jest prowadzenie indywidualnego i grupowego poradnictwa zawodowego dla bezrobotnych, poszukujących pracy i pracodawców. Ponadto centra, na zlecenie pracodawców, ustalają wymogi kwalifikacyjne stanowisk pracy i sporządzają bilanse kompetencji kandydatów do zatrudnienia. Prowadzą też spotkania informacyjne dla klientów centrum w zakresie poszukiwania zatrudnienia, możliwości edukacyjnych, przekwalifikowania, poszerzania wiedzy i umiejętności zawodowych.

Agnieszka Pipała(PAP)

api/ bos/