Zdaniem brytyjskiego instytutu Chartered Institute of Personnel and Development, specjaliści HR nie starają się poprawić ani zdobyć umiejętności, które pozwoliłyby ich działom na objęcie strategicznej pozycji w firmie.
Aby mieć wpływ na wyniki osiągane przez firmę, HR-owcy muszą popracować nad umiejętnościami analitycznymi oraz marketingowymi. W badaniu zapytano grupę 630 HR-owców o to, jak widzą swoją rolę w najbliższym roku i jakie wyznaczyli sobie priorytety. Dla większości ankietowanych najważniejsze obecnie jest wprowadzanie zmian, które mogą przynieść firmie zyski.
Niestety tylko 76% badanych rozumie, jak działa ich organizacja i w jakich procesach szukać oszczędności lub implementować innowacyjne rozwiązania. Tylko 27% HR-owców z doświadczeniem jest świadomych potrzeby posługiwania się przez nich twardymi danymi do poprawy jakości procesów personalnych. Taki sam odsetek badanych dostrzega potrzebę wykorzystywania przez dział zarządzania zasobami ludzkimi wiedzy marketingowej i reklamowej.
Źródło: People Management, stan z dnia 25 lutego 2016 r.